viktnergång..

Ja nu har jag börjat med en ny "diet"... dukan dieten..
Orkar inte pladdra så mkt om den men den har fyra stycken faser. från början är attackfasen
och med det menas att mellan 2-10 dagar ska man bara äta protein. (ägg,kyckling,keso, 1% mejeriprodukter, kött, skaldjur osv) inget fläsk!
Idag är dag två, ställde mig på vågen imorse och såg -1,9 kg. kan det verkligen stämma?
isåfall är det helt sjukt, eller jag skippar alla sötsaker (vilket är myyyyyyycket) och avstår
från pasta bröd smör och allt sånt. så det kanske stämmer. ska köra attackfasen 5 dagar till.
sen ska vi börja lägga till grönsaker och lite rotsaker som morot och så.
dukan dieten är verkligen en bra diet, man slipper räkna kalorier, i framtiden då man nått sin vikt så får man två dagar iveckan äta vad man vill. vilket är bra, för då slipper man känna sig "dum" för att man ätit nå onyttig.
och jag är verkligen en toooooorsk för sötsaker, typ godis och bakverk. förrut vare chips, men det är inte alls
lika gott längre. utan det ska vara choklad,lösviktsgodis, morotskaka, kladdkaka, pajer, eller nå anant gott.
uscha uscha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0